vad sägs om lite vit chokladkaka???


bild från mitt skafferi
inte för att jag har bakat nån men för att bakning typ fungerar som meditation.
när man bakar är man:
-fokuserad (inte stoppa fingrarna i elvispen)
-koncentrerad (läser receptet)
-avspänd (lallar runt i köket)
och det är ju bra. men lite avkoppling så där, fokusera på receptet och inte tusen andra saker.
kanske ska starta upp den där lilla syjuntan, så att nån kan komma och äta upp allt jag ska baka.
hur gammal är jag?? pensionär?? eller en sån där hippster som äter ekologiskt, närproducerat och lagar allt från grunden och går och käkar surdegspizza. nope. inte det heller. eller ok, hive five för ekologiskt och närproducerat och ja, jag har en surdeg, men mammascans köttbullar är 1, goda 2, billiga, och 3, lätta att laga.

Kommentarer
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

åh vad gott :)

2011-11-02 @ 11:39:11
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: kersti

Vill du ha din gamla surdeg levererad i morgon?

2011-11-02 @ 16:54:32
Postat av: Johanna

hehe det vore roligt, men då behöver jag nog en bakmaskin också... så det kanske är lättast om den lever kvar i kylskåpet så kan jag surdega i jul!

2011-11-02 @ 20:25:40
URL: http://jomattiasdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0