sunny sunday

gårdagens samtalsämne va utan tvekan wordfeud.. norrmannen som utvecklade spelet drar in 75 000 OM DAGEN. han har ju inte ens kommit på idén. men smart snubbe, han vet ju hur han ska tjäna pengar. drygt 2 mille i månaden är inte illa pinkat att tjäna på ett alfapetspel!? samtalsämne nr två inom samma ämne va hur man uttalar wordfeud!?? jag anser att man ska säga wordfeud, feud som i Freud (som i sigmund freud) fast utan r. wördfojd.

i alla fall, vi va hemma hos Wilma igår, ok första gången jag skriver ett annat namn än mig själv i bloggen, men det är bara för att jag vet att du läser det här Wilma ;) tack för igår! det va väldigt trevligt! och väldigt varmt inne på babel, så varmt att det nästan va outhärdligt. men det va en fin kväll.
fredagkvällen va också rolig. jag lärde mig sjunga resten av ditt liv på skånska.






idag va jag på loppisen på drottningtorget. det va så mycket grejer, har aldrig sett så mycket saker på en så liten yta (eller kankse inte liten yta, men på en så koncentrerad yta) och jag anser mig ha vart på så många loppisar i mitt liv att jag vet vad jag talar om. loppiserfarenhet. men det va så mycket skit -men också lite fina saker, tillexempel orangea köksredskap från rosti som fick följa med mig hem. en stekspade och en sån där slevvariant. vad det nu heter... you name it.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0